יום חמישי, 22 בדצמבר 2011

חשיבות המחשב בלימוד החשבון

מחקרים רבים שבדקו את יעילות המחשב בלימוד החשבון באוכלוסיות שונות של גיל הרך מראים שילדים הלומדים את אותם נושאים בתחום החשבון באמצעות המחשב מתקדמים יותר מהילדים שלומדים בכיתה בצורה רגילה. המחקרים מצביעים על כך שהילדים הלומדים מתמטיקה באמצעות המחשב מצליחים יותר, מתלהבים ומתעניינים יותר בשיעורים. הילדים מראים עמדה חיובית יותר לשיעורי מתמטיקה וגם הישגים גבוהים יותר. חשוב לציין שישנם מחקרים המצביעים על כך שלמידה באמצעות המחשב מפחיתה את רמת החרדה של הילדים כלפי שיעורי מתמטיקה. מחקרים אחרים מציינים שעבודה עם המחשב הביאה לשיפור כושר תכנון וארגון החשיבה, איסוף ועיבוד מידע, הסקת מסקנות, יחסי סיבה, פיתוח תפיסה וכד'. במשחק הלמידה חווייתית התלמיד לומד יותר וזוכר את החומד הנלמד לפרק זמן ארוך יותר. המשחק תורם לתהליך הלמידה בתחום הקוגניטיבי, משום שהוא מהווה אתגר. תוך כדי משחק מתרגלים המשתתפים את הנושאים הנלמדים
עשת(2006) "סביבה קונסטרוקטיביסטית ממוחשבת מאפשרת לתלמיד להבנות את הידע שלו מתוך נתונים ומידע שהוא דולה בעצמו. מחקרים בדקו את השפעותיו של תרגול באמצעות מחשב על התקדמותם של תלמידים חלשים בכיתות ה'-ט'. מבין ארבע עד חמש שעות לימוד שבועיות במתמטיקה, הוקדשה במשך כארבעה חודשים שעה אחת לתרגול דיפרנציאלי של מיומנויות אריתמטיות (כפל, חילוק, שברים, שטחים) בדפי עבודה ממוחשבים, בתוכנת ILS (Integrated Learning System). החוקרים השוו בין דו"חות ההתקדמות שסיפקה התוכנה לגבי כל תלמיד, לבין ההתקדמות כפי שנמדדה במבחני ההישגים הסטנדרטיים של קווינסלנד, אוסטרליה. בגיל הצעיר, המודל מאפשר חווית למידה, וכן מסייע להבנת מרחב תלת מימדי. (McRobbie et al., 2000)
על פי תרזה הררה (Herrera, T.) תלמידים אוהבים לשחק, משחקים הם כיף! אבל הם יכולים להיות גם הרבה יותר מזה. משחקים מספקים לתלמידים דרך לתרגל חישובים בסיסיים. לדוגמה, השינון החוזר הנחוץ כדי לשלוט בעובדות היסוד בחשבון, יכול להתבצע בצורה יעילה יותר כאשר תלמידים משחקים מאשר כאשר הם ממלאים דפי עבודה.בנוסף לכך שהם מאפשרים למורים להתחבר למוטיבציה הטבעית של ילדים לשחק, שימוש במשחקים מתמטיים בכיתה מספק יתרונות הוראה אחדים נוספים. על פי Kamii (1994), משחקים טובים יותר מדפי עבודה משום שהמשוב בהם מיידי ומגיע מעמיתים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה