יום שלישי, 6 בספטמבר 2011

החינוך והתקשוב במאה ה -21

מערכת החינוך ושילוב המחשב בתהליכי ההוראה מנהלים "רומן" כבר מספר שנים.
בתחילה היו המחשב משמש רק את ההנהלה והמזכירות ואני זוכר את הימים שבהן היה מחשב אחד בכל בית ספר.
לאחר מכן, הגיעה תקופה חדשה שבה בתי הספר מוחשבו, הוכנס עולם תוכן באמצעות לומדות שסיפקו תוכן פדגוגי וכל זאת במטרה לגרום לשינוי ברמת ההישגים של התלמידים בביה"ס.
החשיפה של התלמידים לעולם התקשוב הביאה לכך שהיה צורך בקיום הכשרות לצוות המורים בהכרה של תוכנות ולומדות, בחשיפת השימושים האפשריים שניתן לבצע באמצעות המחשב.
ובנקודה מסויימת נוצר שבר, לאחר השקעה של משאבים כספיים ואנושיים, הייתה דעיכה שחלקה היה נעוץ בעצם העובדה שלא ניתנו משאבים לתפעול שוטף של המערכות הממוחשבות ובבתי ספר רבים הושם דגש על תחומים אחרים.
היום מערכת החינוך נמצאת בנקודה אחרת בתחום התקשוב. השאיפה היום לגרום לנגישות של עולם המידע הרחב, לאפשר לתלמידים ולצוות החינוכי כלים לארגון יעיל של הידע, ליצור מוטיבציה וכל זאת כדי לקדם את הלומד לנקודה גבוהה יותר ולשיפור רמת ההישגים שלו.
ישנה הרגשה שאנחנו בדרך הנכונה, עצם זה שאנחנו נמצאים בחוג לימודי תואר שני תחת הכותרת "תקשוב" מעיד על הצהרת הכוונות של הדרגים העליונוים
עם צאת הפעימה השנייה של הפרוויקט הלאומי לתקשוב "התאמת מערכת הינוך למאה ה-21" אני מקווה כי הפעם מעבר להצטידות יושם דגש עגש על השימוש וההכרה בכלים, הרחבת עולם הטכנולוגי של המורים.
כמו כן, ברור לי כי תהליך הטמעה משמעותי יתרחש רק לאחר שנדע להתייחס לכל המיומנויות והכישורים הנדרשים מצוות ההוראה בתחום התקשוב תוך שילוב מושכל שלהם בתכנים ומיומנויות למידה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה