יום ראשון, 22 בינואר 2012

למידה שיתופית – האם זה באמת עובד

לאחרונה, מעמד הלמידה השיתופית התחיל להתערער אצלי, עמדתי קיבלה חיזוק גם לאחרונה שצצו מחקרים שהראו הישגים טובים יותר בלמידה יחידנית.
כנראה שהתלמידים עדיין אינם בשלים כדי לנהל סוג למידה שכזו, במילים יותר בוטות הם עדיין אינם אחראים כדי להיות במעמד כזה.

שלא יובן אחרת – אני מאמינן בלמידה השיתופית. אני פשוט חושב שהתלמידים עדיין לא מבינים את חשיבותה. הם תופסים את הלמידה השיתופית כמשהו פיזי (יושבים ביחד וכל אחד עובד בנפרד), ולכן רוב השיחות ביניהם סובבות סביב חיי החברה שלהם ולא סביב הלמידה.

לאור הנאמר לעיל, אני תוהה האם צריך לעודד למידה שיתופית בכל מקרה? האם היא באמת תורמת תמיד? אולי צריך לשנות את הרכבי הקבוצות? או להגביל את מספר התלמידים?

בכל אופן, מנסיון, אני מאמין שלמידה שיתופית יעילה תוכל להתקיים ברגע שהתלמידים יעברו שינוי תפיסתי בקשר ללמידה שיתופית . אחרת אני לא רואה שום תועלת לתת לתלמידים לעבוד בצוות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה