יום שלישי, 29 בנובמבר 2011

בלוגים כסביבה לימודית שיתופית

בלוגים הם אמצעי לפרסום תכנים עצמיים באינטרנט הנפוצים מאוד. אך עדיין יש תחושה שמורים רבים לא מודעים לפוטנציאל של הבלוגים כאמצעי חינוכי ליצירת עניין אצל תלמידים. מבדיקה שנערכה נמצא כי מרבית המורים המשתמשים בבלוגים כסביבת למידה עושים זאת במסגרת הוראת תלמידים מצטיינים. לדעתי בלוגים יכולים להיות סביבה לימודית מאתגרת גם לתלמידים בכיתות רגילות וגם בחינוך המיוחד.
באמצעות הבלוגים ניתן להגביר את האוטונומיה והעצמאות של התלמידים בכיתה ולהעצים אותם במסגרת הלמידה. יצירת בלוגים בכיתה מגבירה את המוטיבציה של התלמידים כאשר התחושה שהם יוצרים תוצר שהוא שלהם מתחזקת אצלם. העלאת תכנים דיגיטאליים לאינטרנט באמצעות הבלוג מאפשרת להם לשתף את חבריהם בכיתה וליצור למידת עמיתים. כך נוצרת בעצם שיתופיות בין עמיתים.
אפשר וקל לבדוק שכתיבה בבלוג פותחת ערוצי תקשורת, יוזמות, חיזוק הדימוי העצמי בכלל ובלמידה בפרט.
אני חושב שע"י יצירת בלוג יכול המורה ליצור מוטיבציה אינסופית להשגת מטרות שקשה להשיג אותם באמצעים אחרים שעומדים לרשותו של המורה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה